czwartek, 20 czerwca 2013

Szybkie ciasto karobowo-truskawkowe

Dlaczego sezon truskawkowy trwa tak krótko?? :( Nie wiem jak wy, ale ja codziennie pochłaniam co najmniej kilo truskawek, w koktajlach, w owsiance, w słodkościach i solo. Dzięki nim można szybko stworzyć mnóstwo deserów na szybko. Szczególnie jeśli robimy ciasto na ostatnią chwilę ;) 
Skorzystałam tutaj z przepisu Sisters' Cooking i lekko go zmodyfikowałam dodając karob. 

Karob, czyli mączka chleba świętojańskiego jest świetnym zastępstwem dla czekolady/ kakao, szczególnie dla osób uczulonych na te alergeny. Zawiera około 3 razy więcej wapnia niż czekolada, ale tylko 60% jej wartości kalorycznej. Poza tym, chleb świętojański w proszku ma tyle witaminy B1 co truskawki i więcej witaminy A od szparagów, itd. Ponadto zawiera witaminę B2, wapń, magnez, potas oraz pierwiastki śladowe: żelazo, miedź, nikiel, mangan i chrom. Karob z resztą również dobrze się spisuje jako lek w przypadku biegunki oraz pomocnicze zastosowanie w przypadku mdłości, wymiotów i rozstroju żołądka. 
Można go kupić w sklepach ze zdrową żywnością, kosztuje w okolicach 8-9 zł (więc bardzo przystępny cenowo :)).





SZYBKIE CIASTO KAROBOWO-TRUSKAWKOWE

Skład:

 1,5 szklanki mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 szklanki brązowego cukru
1 łyżka karobu
0,5 szklanki oleju
1 szklanka mleka roślinnego
garść truskawek pokrojonych lub całych


Sypkie składniki mieszamy i dodajemy składniki płynne i na koniec truskawki. Pieczemy w 180stopniach ok. 25-30 min. Ja dodałam całe truskawki i musiałam piec ciut dłużej, gdyż mocno puściły sok. Jeśli dodajemy ich więcej musimy odpowiednio zmodyfikować czas pieczenia.









Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz