czwartek, 19 kwietnia 2012

Ciasto makowe na szybko /NIEWEGAŃSKIE/

Lubię gotować i piec. Niestety jednocześnie jestem lekkim leniem i preferuję szybkie i proste sposoby na przygotowanie czegoś dobrego (żadne torebki, fixy i inne pudełkowe chemie!). 
Dzisiaj zachciało mi się czegoś słodkiego i nieskomplikowanego i przypomniałam sobie o cieście, którego nie jadłam już parę lat (nie wiem dlaczego).


CIASTO MAKOWE

Składniki:

szklanka maku
szklanka mąki
szklanka białek
szklanka cukru
margaryna
łyżeczka proszku do pieczenia
aromat migdałowy/ ekstrakt waniliowy


Margarynę rozpuszczamy w garnku razem z cukrem. Czekamy aż lekko podstygnie, dodajemy mak. Zostawiamy naszą miksturę do ostygnięcia i w międzyczasie ubijamy białka na sztywną pianę. Do mieszanki maku, margaryny i cukru dodajemy mąkę z proszkiem, aromat/ ekstrakt a następnie pianę z białek. To wlewamy do wysmarowanej wcześniej keksówki i pieczemy ok 40-45 min w 180 stopniach. Najlepiej sprawdzać po 35/40 minutach patyczkiem czy ciasto jest suche. I voila, mamy ciasto! :)

Proste, nie? :-)




Ja wierzch posypałam jeszcze sezamem, ale można np. polukrować, z tymże ciasto często pęka :)

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Ja nie przepadam za makowcami, za to mój TŻ pewnie byłby zachwycony :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jak mój luby za słodyczami ogólnie nie przepada to akurat to ciasto pożarł ze smakiem :) polecam!

      Usuń
  2. Kocham makowce!!!!!!!!:D
    zdolniacha z ciebie:)
    moze obserwacja? u mnie niebawem konkurs?

    OdpowiedzUsuń